Zdeňka Salcman Kučerová

Zdeňka Salcman Kučerová

Téměř 18 let se pohybuji v managementu zdravotních pojišťoven a více než 17 let se věnuji problematice revizního lékařství. Digitalizace je nedílnou součástí pracovních procesů ve zdravotnictví, tedy i ve zdravotních pojišťovnách a u poskytovatelů zdravotních služeb. Umožňuje racionalizaci a zefektivnění pracovních činností, sdílení, resp. předávání informací, která souvisí se standardní komunikací mezi pojišťovnou a poskytovatelem zdravotních služeb, pojištěncem, zaměstnavateli, orgány státní správy, apod. Digitalizace je dnes standardním prostředkem pro vykazování zdravotních služeb a kontrolu správnosti i oprávněnosti jejich úhrad, pro řešení žádostí o úhradu, pro nasmlouvání zdravotních služeb atd.
Doufám, že další elektronizace ve zdravotnictví pomůže rozvoji telemedicíny a dalších nástrojů pro podporu lepší dostupnosti, bezpečí i kvality zdravotních a sociálních služeb, umožní omezení nutnosti fyzických kontaktů pacienta s lékařem a ústavní péče u chronicky nemocných seniorů a osamělých osob. Věřím, že se dočkám online vykazování poskytnuté zdravotní služby, sdílení lékových záznamů o vydání předepsaných léčiv, záznamů o vystavení poukazů na zdravotnickou pomůcku, provedených laboratorních vyšetření apod. mezi lékaři, což by mělo vést ke zefektivnění čerpání prostředků veřejného zdravotního pojištění. Líbilo by se mi, pokud by revizní lékaři měli dálkový přístup do zdravotnické dokumentace pro potřeby kontroly vykazování a účelnosti i správnosti vyšetřovacího a léčebného postupu u smluvních poskytovatelů. Tento model sdílení informací ve zdravotnické dokumentaci mezi revizními lékaři zdravotních pojišťoven a poskytovateli zdravotních služeb mají zavádět na Slovensku a proto věřím, že se osvědčí a bude zaveden i v ČR. Digitalizace a elektronizace by dále mohla pomoci většímu zapojení pojištěnců (pacientů) do kontrol vykazované a hrazené zdravotní péče, na druhou stranu také ověřování jejich spolupráce při dodržování léčebného režimu, apod.
Jsem ráda, že jsem se mohla účastnit soutěže, která podporuje zajímavé nápady a náměty v oblasti eHealth v České republice a pomáhá je tak uvádět do života.


Zdeňka Salcman Kučerová

Téměř 18 let se pohybuji v managementu zdravotních pojišťoven a více než 17 let se věnuji problematice revizního lékařství. Digitalizace je nedílnou součástí pracovních procesů ve zdravotnictví, tedy i ve zdravotních pojišťovnách a u poskytovatelů zdravotních služeb. Umožňuje racionalizaci a zefektivnění pracovních činností, sdílení, resp. předávání informací, která souvisí se standardní komunikací mezi pojišťovnou a poskytovatelem zdravotních služeb, pojištěncem, zaměstnavateli, orgány státní správy, apod. Digitalizace je dnes standardním prostředkem pro vykazování zdravotních služeb a kontrolu správnosti i oprávněnosti jejich úhrad, pro řešení žádostí o úhradu, pro nasmlouvání zdravotních služeb atd.
Doufám, že další elektronizace ve zdravotnictví pomůže rozvoji telemedicíny a dalších nástrojů pro podporu lepší dostupnosti, bezpečí i kvality zdravotních a sociálních služeb, umožní omezení nutnosti fyzických kontaktů pacienta s lékařem a ústavní péče u chronicky nemocných seniorů a osamělých osob. Věřím, že se dočkám online vykazování poskytnuté zdravotní služby, sdílení lékových záznamů o vydání předepsaných léčiv, záznamů o vystavení poukazů na zdravotnickou pomůcku, provedených laboratorních vyšetření apod. mezi lékaři, což by mělo vést ke zefektivnění čerpání prostředků veřejného zdravotního pojištění. Líbilo by se mi, pokud by revizní lékaři měli dálkový přístup do zdravotnické dokumentace pro potřeby kontroly vykazování a účelnosti i správnosti vyšetřovacího a léčebného postupu u smluvních poskytovatelů. Tento model sdílení informací ve zdravotnické dokumentaci mezi revizními lékaři zdravotních pojišťoven a poskytovateli zdravotních služeb mají zavádět na Slovensku a proto věřím, že se osvědčí a bude zaveden i v ČR. Digitalizace a elektronizace by dále mohla pomoci většímu zapojení pojištěnců (pacientů) do kontrol vykazované a hrazené zdravotní péče, na druhou stranu také ověřování jejich spolupráce při dodržování léčebného režimu, apod.
Jsem ráda, že jsem se mohla účastnit soutěže, která podporuje zajímavé nápady a náměty v oblasti eHealth v České republice a pomáhá je tak uvádět do života.